És el primer quadre de la col.lecció “Gent dels masos, heròis de la muntanya”- Aquesta sèrie pretén ésser un cálid i sentit homenatge a totes aquelles persones que han viscut tota o part de la seua vida a qualsevol dels innumerables masos que hi ha per la comarca dels ports, i que un día es van vore obligats a deixar sense remei les seues arrels.
El meu pare va néixer al más “Del Bosc”, al terme municipal de Vallibona, un lloc màgic a 3,30 hores a peu, del poble. A l’edad de 5 anys més o menys, va baixar a Vinarós, va renegar dels seus origens i mai em va contar res.
Aquet estiu he recuperat les meues arrels anant al mas. Puc dir que tot el que soc és gracies a aquesta gent decidida i entregada, que va lluitar día a día per la supervivència. Els reconec a cadascún d’ells com a heròis de la muntanya.
Aquest llenç vol representar dos mons separats per una ratlla imaginaria. Per un costat la vida del masover, arruinant-se pel pas del temps (representat per una masía limitada i derrotada), i per l’altre, un cel sense límits, on aniden les llavors de l’esperança.
Colección “gent dels masos, heróis de la montaña”, pretende hacer un humilde, pero sentido homenaje a todas aquellas personas que han vivido o nacido en cualquiera de las innumerables masías que hay en la comarca “Dels Ports”. Esta gente sencilla y trabajadora, abocada a dejar sus raíces, emigrando hacia una sociedad que los aceptó con indiferencia y cierto menosprecio.
Es el primer cuadro de la colección “Gent dels masos, heròis de la muntanya”-
Este lienzo, pretende mostrar dos mundos y su relación en la mente de estas personas, en el punto de inflexión justo antes del éxodo.
Por un lado,en la parte inferior del cuadro podemos observar como el mundo conocido y limitado se está derrumbando bajo sus pies, por el otro muestro un cielo lleno de esperanza, con las turbulencias propias de la mente que siempre espera lo peor, duda y tiene miedo a lo desconocido, miedo al futuro.
El resultado es un cuadro que describe sentimientos tales como el miedo a la emigración, a dejar a tus seres queridos, amigos y cultura, con un mensaje lleno de esperanza representado por un cielo infinito lleno de posibilidades, solo tienes que abrir tu corazón.